2 : ΘΕΜΑΤΑ
ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΑΖΙ ΜΕ ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΜΟΥ ΣΤΟ ''FACEBOOK'' ΑΠΟ ΤΗΝ Maria Cgk ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ !
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια :
Η Γέννηση της Αφροδίτης είναι πίνακας ζωγραφικής του Ιταλού καλλιτέχνη της Αναγέννησης, Σάντρο Μποτιτσέλι. Φιλοτεχνήθηκε περίπου το 1485–1486. Σήμερα βρίσκεται στη συλλογή του μουσείου Ουφίτσι στη Φλωρεντία, στην αίθουσα που είναι αφιερωμένη στο μεγάλο δημιουργό. Αποτελεί μια από τις αρτιότερες αισθητικά δημιουργίες του Φλωρεντίνου καλλιτέχνη. Η έμπνευση για τον πίνακα δίνεται από μια μυθολογική αφήγηση του Οβιδίου και συνιστά μια νεοπλατωνική αλληγορία βασισμένη στην αντίληψη της αγάπης ως γενεσιουργού δύναμης Σύμφωνα με έναν αρχαίο ελληνικό μύθο, όταν ο Κρόνος πήρε τη βασιλεία από τον πατέρα του, τον Ουρανό, έκοψε τα γεννητικά του όργανα και τα πέταξε στη θάλασσα. Από τους αφρούς της θάλασσας, αναδύθηκε κοντά στην Κύπρο (σύμφωνα με την επικρατέστερη παράδοση) η θεά Αφροδίτη. Στον πίνακα λοιπόν, η θεά Αφροδίτη αναδύεται από το νερό μέσα σε ένα όστρακο που φυσούν ο Ζέφυρος και ηΑύρα προς την ακτή της Κύπρου ή των Κυθήρων. Στην ακτή την υποδέχεται μια από τις Ώρες, θεότητες των εποχών, που της προσφέρει έναν μανδύα. Σύμφωνα με ορισμένους ερμηνευτές, η γυμνή θεά είναι σύμβολο πνευματικής και όχι γήινης αγάπης. Η ανατομία της Αφροδίτης δεν αποτελούν εκφράσεις κλασικού ρεαλισμού, όπως στα έργα του Ραφαήλ ή του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Ωστόσο οι ανατομικά ανορθόδοξες λεπτομέρειες του πίνακα μονάχα συμβάλλουν στην αιθέρια ομορφιά του.
Το σχέδιο είναι αρμονικό και ντελικάτο: οι γραμμές κομψές και δημιουργούν, με τα κύματα που σκάνε στην ακτή, τις πτυχώσεις των ρούχων, την αρμονική ροή των μαλλιών της θεάς, διακοσμητικά κυματοειδή παιχνιδίσματα. Τα χρώματα είναι φωτεινά, οι μορφές καθαρές και ραφιναρισμένες. Το γυμνό σώμα της Αφροδίτης είναι ύμνος στην κλασσική ομορφιά και στην αγνότητα της ψυχής, ενώ για τη στάση της ο Μποτιτσέλι ακολούθησε το πρότυπο της Αιδήμονος Αφροδίτης (Venus Pudica).
Το θέμα της Αφροδίτης είναι σαφώς παγανιστικό, σε μια εποχή που τα περισσότερα έργα τέχνης απεικόνιζαν Ρωμαιοκαθολικά θέματα. Αν και ορισμένα από τα έργα του φλωρεντίνου ζωγράφου καταστράφηκαν εξαιτίας των θεμάτων τους, η Αφροδίτη διασώθηκε χάρη στην επιρροή τουΛαυρεντίου των Μεδίκων. Ο πίνακας έχει επηρεάσει κατά πολύ και τη σύγχρονη κουλτούρα με εμφανίσεις σε διάφορες ταινίες και βιβλία. Επιπροσθέτως το πρόσωπο της Αφροδίτης απεικονίζεται στο δεκάλεπτο των ιταλικών κερμάτων ευρώ.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ : ΘΕΜΑ: «Γυναίκες του κόσμου»
Έκθεση φωτογραφίας της Μάρως Κουρή
29 Μαρτίου ως το Μεγάλο Σαββατο 14 Απριλίου 2012
Aμάντου 26 1ος όροφος (πίσω από τη Δημόσια Βιβλιοθήκη
Χίου «Κοραής»)
Εγκαίνια Πέμπτη 29 Μαρτίου, 8.30μ.μ.
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Από τις 19 Απριλίου ως τις 10 Μαίου η έκθεση θα μεταφερθεί στη Βολισσό και θα φιλοξενηθεί στο Γυμνάσιο Βολισσού.
Η έκθεση περιλαμβάνει φωτογραφίες γυναικών της διπλανής πόρτας στην καθημερινότητα τους. Γυναίκες που μάχονται με όλη τη σημασία της λέξης, στη δουλειά, στην οικογένεια, στον έρωτα, σε στιγμές που κατέγραψε ο φακός της φωτορεπόρτερ κατά τη διάρκεια των δημοσιογραφικών αποστολών ανά τον κόσμο - από την Αθήνα, στο Μπαγκλαντές, από το Πεκίνο στη Νέα Ζηλανδία, από την Τανζανία στη Μαλαισία- .
Η Μάρω Κουρή φωτογραφίζει ασταμάτητα. Εκθέτει τα έργα της από τις κοσμικές γκαλερί των μεγαλουπόλεων μέχρι τις παραγκουπόλεις και τις φτωχογειτονιές σε όλον τον κόσμο. Φωτογραφίζει για την ειρήνη, την κοινωνική δικαιοσύνη και την ανθρωπιά. Έχει φωτογραφίες από όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου. Θέλει τα θέματα της να συγκινούν τον θεατή όπως συγκινούν και την ίδια. Πιστεύει ότι η ευτυχία θρέφει το σώμα και η λύπη το πνεύμα.
Μέσα στον Απρίλιο, θα προγραμματιστεί μια συνάντηση γνωριμίας με τη Μάρω Κουρή κατά τη διάρκεια της οποίας θα κάνει μια εκτενέστερη παρουσίαση της δουλειάς της. Η ημέρα και η ώρα θα ανακοινωθούν σύντομα.
Ώρες λειτουργίας: Τετάρτη και Σάββατο 10.00πμ-2.00μμ,
1 σχόλιο:
Αγαπητή Βασούλα, Ευχαριστώ πολύ για τις πολύ ωραίες αναρτήσεις.
Ευχαριστώ που ομορφαίνεις τη ζωή.
Με αγάπη και πολλές ευχές.
Γιώργος Μαυρογιάννης
Δημοσίευση σχολίου